Rzeczywistość nie jest już istotne. Jeśli chodzi o naukę informatyki w szkole bez wątpienia jest to potrzebne, ale najwcześniej w wieku dziewięciu albo ośmiu lat. Dzieci są wtedy właściwie rozwinięte, aby zrozumieć zagrożenia płynące z Internetu. Powinno się wspomnieć także o właściwym prowadzeniu tego rodzaju szkoleń. Dzieciom należy powiedzieć, że Internet to nie jedynie zabawa, a przede wszystkim sprzęt do pracy. Mimo wszystko uzależnianie się maluchów od komputerów oraz Internetu to nietrudne do zaobserwowania zjawisko, które należy ograniczać. Inaczej strasznie trudno będzie w przyszłości o naprawdę najlepszej klasy techników i specjalistów. Dziś często zdarza się, że maluch już od najmłodszych lat potrafi posługiwać się sprzętem elektronicznym. Znaczenie ma tutaj głównie telefon i komputer. Rodzice często umiejętności malucha odczytują, jako przejaw jego inteligencji więc dopingują jego poczynaniom. Niestety rzeczywistość wygląda całkiem inaczej. Cała masa dzieci nauczonych od pierwszych lat życia posługiwania się takim urządzeniem w wieku szkolnym rozwija się o wiele gorzej od rówieśników. Związane jest to przede wszystkim z uzależnieniem dziecka od Sieci, dla którego staje się to główny i najistotniejszy świat.